Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

miercuri, 29 decembrie 2010

Vedeta petrecerii ( 1 )

Va spuneam aici ca am avut comanda speciala pentru doua prajituri pe care nu le mai facusem niciodata. Si , desi initial ma gandeam ca nu voi reusi sa le fac a fost floare la ureche. Doar ca nu a fost chip sa gasesc creioane de decorat de la Dr Oetker si am luat decoratii din zahar...
Cand in al treilea hipermarket tot nu am gasit si am intrebat de ce nu au, si mi s-a raspuns ca "lumea desface cutiile si fura din creioane" am ramas masca: pai astia-s oameni? Intr-o tara europeana sa te apuci sa furi in magazin? O sa tragem obloanele cat de curand dar nu cred ca ne vrea cineva, nici gratis! Ce sa faca cu oameni lenesi si furaciosi????

Retetele le-a vazut pregatite mama la tv,una la Reteta de acasa si cealalta la Euforia, iar apoi a zis: pe acestea vreau sa le faci,mama, se poate?
Nah,cum sa nu se poata? :)

Prajitura  nr. 1
Ceva de genul: negresa dar cu nuci,alune si crema de branza si ness.

DSC07846
foto :Jurnalul Anei_2010- all rights reserved

M-am apucat intai de ea, caci mi s-a parut un pic mai laborioasa. Cu a doua deja m-am jucat :D

So, avem nevoie de:
Pentru blat:
- 2 oua;
- jumatate de cana faina
- un strop de sare
- jumatate de cana de alune nesarate sau/si tot atata de nuci;
- cicolata (Heidi) amaruie de buna calitate 2 bucati + inca una pentru mai tarziu;
- 90 g unt
- 8 linguri de Diamant ( sau 100 g zahar)
- esenta de vanilie - o fiola
- 1 lingurita  de cafea solubila, dizolvata intr-o lingura de apa clocotita



DSC07857


Topim ciocolata, untul si nessul la foc mic, pana cand compozitia devine lucioasa. Lasam la racit, apoi adaugam indulcitorul; zaharul si esenta de vanilie.

Unul dupa altul, adaugam ouale,amestecand dupa fiecare,pana cand compozitia devine  fina. Apoi adaugam in ploaie faina amestecata cu sarea, iar in final adaugam alunele si nucile. Intindem acest aluat format intr-o tava tapetata cu hartie de copt si il coacem, in fctie de cuptor intre 20 si 30 de minute ( cel mult) , de fapt pana la testul cu scobitoarea.

DSC07843


Pregatim apoi crema pentru care avem nevoie de :

- o cutie (150 g)de crema de branza proaspata ( eu am pus Almette cu smantana )
- 6 linguri de indulcitor sau 100 g zahar farin
- un sfert de pachet de unt ( 50 g) la temperatura camerei;
- o jumatate de fiola de esenta de vanilie
- un varf de cutit de scortisoara.
Batem cu telul sau cu mixerul untul cu crema de branza pana se formeaza o crema fina
Adaugam vanilia, scortisoara si indulcitorul sau zaharul farin si amestecam pana la omogenizare. Aceasta crema o intindem omogen peste blatul racit bine si dam la racit totul cel putin jumatate de ora ( eu am pus in balcon caci era destul de frig,cam o ora toata treaba).
In acest timp pregatim ultima etapa: glazura de ciocolata:

- 20 g unt
- o jumatate din a treia ciocolata amaruie
- 2 lingurite cafea solubila (ness), dizolvat intr-o lingura lingura apa clocotita
- jumatate de pahar de frisca lichida


Topim ciocolata, untul, frisca si cafeaua, amestecand continuu, pana la omogenizare. Racim la temperatura camerei.
Ungem glazura frumos peste stratul de crema si dam friguder cel putin 3- 4 ore.
Se pastreaza la frigider, taiata cubulete si e delicioasa dimineata la cafea :D.

DSC07818


8


DSC07857
foto :Jurnalul Anei_2010- all rights reserved

Delicioasa! Si, desi pare complicata,nu e deloc asa! Trebuie doar sa urmezi etapele :)
Ana

10 comentarii:

  1. Arata super prajitura si sunt convinsa ca este si foarte buna. Dupa sarbatori, o sa o incerc si eu cu siguranta. Te imbratisez si pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna prajitura asta cred! Are cam tot ce ne place in ea, asa ca am retinut-o, ca sa o testez si eu. Imi pare tare rau ca nu am ajuns pe la tine in timp util, dar cred ca stii ca am numai ganduri bune si ti le aduc acum, cu mare drag. Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  3. Andreea draga,iti multumesc din suflet! Te imbratisez si iti doresc mult spor, stiu ce harnicuta esti! Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Stiu doamna Elena, nu va faceti probleme, :) trebuia si eu sa ajung ,doar ca am facut doar pe blog urari pentru toti oamenii dragi,inclusiv pt dvs, tot din lipsa de timp! Va imbratisez cu mult drag,va doresc spor la treburi,si aceleasi ganduri bune cu sanatate si un an generos in bine! la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  5. WOW ! Ce minunatie de floare ai cu care ne intampini in deschiderea blogului tau ! E SUPERBA !!!
    De prajituri nu mai spun decat atat: Arata tare bine! Pupici ! :x

    RăspundețiȘtergere
  6. Loredana draga,esti o scumpa! Comme d'habitude! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Andreea, e pe pervaz in camera mamei,caci se vede si plasa din fereastra :) Multumesc, te pup ci eu, spor la treburi :XXX

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitări pentru toate minunăţiile culinare şi pentru sfaturile tale ! Un blog de excepţie ! Regret că nu ţi-am scris până acum, promit să fiu mai harnică la anul...:D
    Un An Nou cu bine ! Sănătate şi putere de muncă ! La mulţi ani! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga Lolita, multumesc frumos pentru urarile tale frumoase si cuvintele de apreciere! Te astept cu drag oricand ai timp si dispozitie! Ma bucur ca mi-ai scris! La multi ani cu sanatate si belsug de binecuvantari! :) :XXX

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...