Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

luni, 21 iunie 2010

Locul in care e greu si sa mori, si sa traiesti

Adica Romania.
Daca va ganditi ca e greu de trait ( salarii,pensii, rate,facturi...) hai sa va spun cat e de greu sa mori.
Adica sa mori e usor, dar tot ceea ce tine de momentele de dupa deces e ceva de domeniul incredibilului,asta pe langa durerea celor ramasi sa planga..

Sa incepem cu inceputul: imi pare rau,dar trebuie sa spun, nu judec, doar constat si nu am putut sa nu fiu naucita cand am aflat de la matusa mea ca preotul i-a cerut 1 milion ( 100 de lei noi) pentru ca sa il spovedeasca si sa il impartaseasca pe unchiul meu; i-a dat, bineinteles fara sa carteasca, cum ar fi indraznit sa comenteze ?

A doua zi , unchiul a murit... a urmat apoi slujba "citirea stalpilor" Cat credeti ca a costat aceasta slujba? 2 milioane jumatate!!! (suma ceruta de acelasi preot care il spovedise! )


Locul de veci  il aveau ( era de fapt locul socrului,dar, cum a fostcaz de forta majora - oamenii sunt storsi de bani dupa un an de boala  si de tratamente pentru unchiul- l-au inmormantat acolo.)

Saparea groapei costa 16 milioane, dupa tot felul de targuieli, groparii au cedat si au lasat pretul la10 milioane.

Imbalsamarea.... 3 milioane ( vechi).

Constatarea decesului-   1 milion jumatate( nu stiu daca le-a dat cineva vreo chitanta! ) Pentru ca a murit sambata, a fost foarte greu sa vina cineva sa constate decesul ...

Si pe langa toate acestea durerea caci s-a dus un om tanar, unul din cei 2 unchi pe care i-am avut eu.

Si cum o nenorocire nu vine niciodata singura, nasa mea de botez este si ea aproape la fel cum era unchiul saptamana trecuta. Dupa ce , cu mai putin de 2 saptamani era in coma la Municipal si a reusit sa iasa din acea stare cumplita, iar noi credeam cu totii ca este pe drumul cel bun, acum doua seri a ajuns din nou la spital, de data aceasta la Paulescu pentru ca ii esta foarte rau: nu poate sa manance, si nici sa bea apa, si  glicemia nu ii scade sub 200... Refuza insulina cu o incapatanare greu de descris,iar aseara, intr-o incercare disperata de a o salva dna doctor a trecut-o pe perfuzii.

Daca acum cateva zile tresaream de cate ori suna telefonul pentru ca stiam ca avem 2 persoane dragi care trec prin momente cumplite, acum, cand suna vreunul dintre telefoane, fix / mobil, stiu ca nu pot sa mai fie vesti despre unchiul meu drag, si sperdoar sa nu fie vesti rele despre nasa.
Pentru mine dansa  nu a fost ca o a doua mama, imi amintesc ca nu m-am simtit iubita de ea niciodata, dar e nasa mea si o iubesc asa cum este , iar gandul ca se duce si ea este foarte greu....

Poate credeti ca am terminat...nuuuu, deloc, daca as mai putea zambi,as spune cu zambetul pe buze ca am ajuns ca in filmul acela: "4 nunti si-o inmormantare"... parca asa ii spune: ei bine, fina-mea acum si-a gasit sa se marite... peste 2 saptamani are nunta.

Ciudata viata asta , si cui ii arde de nunta?
Spuneti si voi!! Insa vom fi nevoiti sa mergem probabil la slujba religioasa, altfel se va supara cu siguranta....
In fine, vom vedea!

Stiu, am schimbat sablonul iar, l-am bibilit toata dupa-amiaza incercand sa uit ca azi a fost dus la groapa unchiul meu drag...  dar tot Minima imi place ,insa joaca cu sablonul nu te solicita intelectual absolut deloc, si timpul trece ... si mai uiti.
Daca nu va place, imi puteti spune, n-as putea sa ma mai supar din ceva  ( cred).

Poti sa mananci cirese si sa plangi, nu te deranjeaza nimeni...

 ©www.jurnalulanei.blogspot.com
Ana

19 comentarii:

  1. Oh, Ana, imi pare rau ca a trebuit sa constati de aceste uratenii in imprejurari care te afecteaza direct. Din pacate cunosc "fenomenul" si mi se pare odios sa faci o "afacere" din ceva ce ar trebui sa fie daruire, har, in a face o legatura speciala intre Dumnezeu si oameni. Imi plac macii din Cismigiu pe care i-ai pus in front page. Ce pot sa spun? O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. imi pare rau pentru pierderea ta. condoleante. sa dea Dumnezeu putere (si materiala si psihica) familiei sa reziste.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, dna Elena!

    Asa e, Niko...

    Loredana, amin!
    Am citit ca ai avut fetita si rudele bolnave, sanatate multa va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dumnezeu sa il odihneasca! Amin, Gingasia draga!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte bine Ana și îmi place mult blogul!
    In rest azi nu pot comenta azi nimic!
    Pa și sa auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ana, sunt convinsa ca pierderea OMULUI este cu mult mai dureroasa decat pierderea acelor bani.
    Cat despre aspectele prezentate, ma tem ca salariile nesimtit de mici vor duce la o coruptie din ce in ce mai mare. Si e de inteles!

    RăspundețiȘtergere
  7. necazurile nu vin niciodata singure. sa aveti putere!
    si zambiti toate trec! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cora, bineinteles ca OMUL conteaza. Asta e si ideea! Traim intr-o lume guvernata de bani dar actul crestin reprezinta cu totul altceva.

    RăspundețiȘtergere
  9. dac12 ,multumesc frumos! deocamdata nu prea pot sa zambesc, avem mari probleme cu nsa mea acum dr ne a spus sa nu fim foarte speriati dar e posibil ca in aceasta noapte sa ne anunte ca s-a dus, oricum i a spus nasului meu ca maine sa o ia acasa ca nu mai au ce sa ii faca...

    RăspundețiȘtergere
  10. Niko, iti multumesc ca tu ai inteles exact ce am vrut sa spun, Cora a scris acel comentariu rautacios special ca sa ma supere, condoleante nu a zis in schimb imi sugereaza lectii de moralitate.... in fine, treaba ei, nu am nici putere si nici chef sa intru in polemici cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cora, ma asteptam sa intelegi ce am vrut sa zic... nu pot sa cred ca ai priceput atat de putin din zbuciumul meu incat sa imi sugerezi lectii de moralitate la ingroparea unchiului meu, mai ales ca din postarile tale nu reiese ca tu nu apreciezi banul , doar ne puneai in vedere ca iti doresti un job mai bine platit.

    Nu cred ca era cazul sa imi dai peste nas ca nu consider superflu zbuciumul financiar al familiei mele.

    Nu am putere si nici chef sa intru in polemici cu tine asa incat te rog sa nu revi cu nici un alt comentariu, mai ales ca in ultima vreme nu ai raspuns nici unui comentariu de- al meu lasat la tine pe blog, deci poti! Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. Condoleante.Iti doresc sa ai multa putere pentru toate.
    Cat despre bani,iti dau dreptate.Este rusinos ca s-a ajuns sa se profite atat de mult chiar si de durerea oamenilor.Stiu cum este ca am trecut prin asa ceva.Presupun ca acea Cora nu a avut nici o problema de acest gen pana acum si de aceea nu pricepe.Desi e foarte usor de inteles pentru oricine,ca a trecut sau nu prin asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  13. asa este ,draga Victoria! Multumesc frumos.
    Nici sa nu treaca, e mai bine sa nu cunoasca si latura asta a vietii,asa ceva nici la dusmani.
    Te sarut!

    RăspundețiȘtergere
  14. my condolences, ana ...
    troubles must be overcome, that's life ...

    RăspundețiȘtergere
  15. merci de ta visite,ma cherie! Bon week end :XXX

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...