Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

sâmbătă, 6 noiembrie 2010

O cina usoara , dulce si ...cam orientala :D

De cate ori cumpar praf de budinca imi reprosez toxicitatea lui,sau in fine, acele multe e-uri pe care prafurile de budinci le presupun.
Si totusi, budinca imi place! Atunci, ce este de facut?
O reteta pe care o am de la o doamna casatorita cu un iranian: budinca din faina de orez.
In mare parte am urmat reteta doamnei,insa,cum nu mai consumam deloc zahar, l-am inlocuit cu indulcitor, si am mai facut unele mici modificari pe care le voi numi pe parcurs.





A iesit mai buna decat imi imaginam, recunosc ca am fost cam sceptica...

Am mai cumparat o data faina de orez, care a iesit din garantie si tot nu ma decisesem sa prepar budinca.

Zilele trecute am facut unele mici cumparaturi ordinarescu, si, cu gandul la sfarsitul de saptamana si dulcele lui am cumparat din nou faina de orez.

Ingredientele:

  • o cana cu faina de orez;
  • 7 cani cu lapte ( degresat am pus eu)
  • 40 gr de zahar ( eu am pus 6 linguri de indulcitor)
  • apa de portocali ( eu am avut apa de trandafiri)
  • stafide (am uitat sa cumpar :D )
  • migdale ( nu am pus)
  • fistic ( pe care l-am zdobit innoul meu mojar :D )
In plus eu am pus esenta de vanilie- o fiola- si rodie ( pe care o ador); rodie zdrobita,si bobite intregi cu care am decorat budinca.



MDP

Se pune laptele la fiert, iar cand ajunge la punctul de fierbere se adauga zaharul ( indulcitorul praf), apoi cana cu faina de orez - in ploaie- si se amesteca continuu pentru a nu se forma cocoloase.
Cand ajunge compozitia ca o smanatana mai groasa se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca.
Apoi se adauga esentele ( de vanilie) si apa de trandafiri, se amesteca,se toarna in boluri si se decoreaza cu fistic ( si rodie, in cazul meu).
Se face si un sirop pe care il punem in stropi deasupra budincii.







Se serveste in fotoliu, la taclale cu cine ti-e drag! :D

Am mai facut - si pentru mine si pentru mofturosi- un milkshake ...evident , tot cu rodie :)


Ana
PS. Fotografiile sunt facute cu blit pentru ca am avut pana de curent cam 2 ore... si deja se inserase...

2 comentarii:

  1. Foarte interesanta budinca ta, draga Ana. O trec pe lista de asteptare :D Te imbratisez si o duminica excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, frumos, Andreea! Sa imi spui daca ti-a placut! :) pupici

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...