Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

duminică, 19 decembrie 2010

Briose de post cu mandarine si mere...

briose de post cu mere si mandarine

Asa cum ii sta bine unei zile de duminica, nici astazi nu puteaa sa lipseasca dulcele pe masa,( de fapt ma alint,caci nu fac prajituri decat rar si asta din motive pe care prietenii le cunosc :)) )- mai ales dupa ...peste...( eu una m-am cam saturat de peste, si se stie si ce mult imi place , bleah  ).

Nu aveam prea clar in cap ce va iesi dar stiam ca vreau briose... M-am uitat eu pe net dupa vreo reteta, nu mi-a convenit nimic, drept pentru care mi-am zis: " fac ce ma taie capul si daca nu e comestibil, arunc si gata!"
Mda si cred ca am avut norocul incepatorului caci sunt tare bune, cu un singur defect: sunt prea putine :D

Aveam in casa cam asa; mai mult de jumatate de kg de faina "slabesti mancand" care expira acusica la sfarsit de decembrie..., o ciocolata de post, 4 mere- pe care le vedeam curand in cosul de gunoi,caci mie nu imi plac merele nici in ghete, dar mama insista cu cumparatul,ca doar-doar oi manca si eu mere...cica zilnic un mar :D.
Asa,mai aveam 2 portocale si 2 mandarine, bine mai am eu si rodiii si mango,da acelea-s bune asa, goale, negatite...

briose de post cu mere si mandarine

Si ce-am facut?  Am amestecat 600 gr faina slabesti mancand cu un plic de praf de copt, unul de zahar vanilat, un praf de sare; apoi am  turnat 200 ml ulei, am adaugat o lingurita de esenta de vanilie, coaja rasa de la o portocala si sucul de la cele doua portocale si doua mandarine cu tot cu pulpa, am ras merele, le-am stors intr-un prosop curat si le-am pus peste toata compozitia de mai sus, am mixat bine, apoi am razuit jumatate din ciocolata amaruie, am adaugat 6 linguri de diamant, am mai amestecat inca o data foarte bine, si apoi am luat din compozitie cu lingura de inghetata ( cum am vazut eu la Anna Olson pe Euforia Cuisine :)) ) si am pus in formele de briose, unse cu ulei si tapetate cu faina, iar la final am pus un bot din ciocolata in fiecare forma de briosa.

briose de post cu mere si mandarine


Mi-au iesit 12 briose mari si 5 mici.

briose de post cu mere si mandarine


Mama a declarat ca ei nu ii place ciocolata amaruie :)

briose de post cu mere si mandarine


Mie daaaa, imi place,dar doar in briose cu mar si mandarine :))

briose de post cu mere si mandarine


Surprinzatoare! Delicioase, nici prea dulci,nici prea nedulci, numai bune de servit alaturi de o cafeluta... sau de un ceai.
Fara sa privesti pe fereastra caci e urat, zapada tocmai se topeste, iar Bucurestiul a redevenit murdar!!!

Sa avem o duminica placuta in continuare, totusi!
Ah, si era sa va zic vacanta placuta, doar ca mai avem doua zile de scoala, deh...!
Si atunci, spor la treburi pentru maine si o saptamana fara agitatie prea mare!

Ana

2 comentarii:

  1. Anuska , tare imi plac briosele tale si ca aspect , dar si ca si compozitie....si uite cum ceva ingenios si creativ se transforma in ceva atat de apetisant... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. draga mea, aici am facut cum faci tu si tare bun a iesit! :) Am facut o reteta cu ce mi a trecut prin cap si frigider, si am nimerit-o Si tare ma bucur ca cineva a remarcat in sfarsit eforturile mele :)) Te pup, sa ai o seara frumoasa,eu acum am venit de la serbare :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...