Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

luni, 13 septembrie 2010

Azi incepe scoala!



Pentru ca e luni! Nu conteaza ca e 13 :D
Pentru o ortodoxa ca mine nici nu ar trebui sa conteze ca e 13 si nu 15. Si poate ca nici nu conteaza.
Insa ceea ce conteaza e inconsecventa in toate: data, programa, lipsa totala a manualelor adaptate programei, manuale insificiente si cumplit de vechi, artificii peste artificii pentru distribuirea a 15 manuale la 22 de elevi. si cate si mai cate.
Prima zi de scoala pentru mine ca dascal este o rusine.
Ca eleva,eu plecam cu setul intreg de manuale, in prima zi de scoala, ca diriginta fac eforturi deosebite ca macar un manual nou sa aiba fiecare din copiii mei,caci de set complet nici nu poate fi vorba.
Daca ar fi posibil eu as vrea sa merg la serviciu abia dupa distribuirea manualelor. Prima zi e jenanta rau!

Iar acum e dublata de alte sentimente; eu vad la colegii mei resemnarea in fata umilintelor cu care suntem tratati; pe langa resemnare, am constatat saracia in care ne zbatem; apropos de asta, la ultimul consiliu profesoral directorul ne recomanda o tinuta frumoasa, referindu-se la hainele pe care le purtam... ceea ce mi se pare mai mult decat penibil.

Stiu ca elevii te judeca si dupa cum esti imbracat, eu insami, in liceu fiind imi amintesc ca ii numaram profei' de franceza,care era o cocheta, perechile de cizme sau de pantofi, bijuteriile, care nu erau doar din aur, dar erau de "efect"... dar de aici si pana la a te umili un director, e cale lunga!
Eu nu am vazut nici un coleg/ colega sa fie un/o nespalat/ necarcalit/a... sau un necalcat, dar am vazut ca schimba doar cateva toalete intre ele, cu diferite combinatii, parada modei nu o poate face decat o dascalita care are un sot cu bani.

Curati la minte, la suflet si la trup, cu haine curate si ingrijite.acestea conteaza pentru mine!

Dragi colegi si colege, va doresc ceea ce imi doresc si mie: sanatate, rabdare, forta de a munci in conditiile date, si speranta ca vom apuca si zile mai bune, zile in care vom fi apreciati la adevarata noastra valoare.
Si mai ales, nu va pierdeti abnegatia! Fiti dedicati ca si pana acum, nu o faceti pentru vreun conducator, ci pentru constiinta voastra si pentru respectul pentru voi insiva!
Sa gasim in orice situatie partea plina a paharului, sau macar sa incercam!

Un an scolar cu multe realizari si cu sanatate, sanatatea e cea care conteaza cel mai mult!
Restul... e asa de trecator, doar rabdare sa avem!



primazidescoala

Ana

6 comentarii:

  1. Ana mi-a cazut o lacrima pe sub gene......
    Insa ai dreptate nu haina trupului trebuie sa conteze cat haina sufletului...doar ca aici pe pamant cea mai importanta pentru majoritari este cea amintita prima...
    Imi amintesc ca si eu numaram profesorilor diferite accesorii:)
    Cu toate acestea iti doresc un an scolar binecuvantat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa dea Domnul,draga Corina! Si tie asemenea cu scolaritele tale :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand eram eu eleva, nu-mi amintesc sa fi luat seama la hainele profesorilor, iar ale colegilor nici atat, pe vremea aia era uniforma... Ana draga, mult succes in noul an scolar, putere, rabdare sa mergi mai departe. Meseria de dascal mi se pare una dintre cele mai binecuvantate meserii, cu conditia sa existe vocatie, binenteles.
    Cat priveste numarul 13, din motive foarte bine intemeiate,in urma cu foarte mult timp acestui numar i s-au acordat pe nedrept proprietati nefaste. Nu e asa, dimpotriva , 13 este unul din numerele cele mai favorabile si incarcate de semnificatii benefice.Stii, anul trebuia sa aibe 13 luni a cate 28 de xile fiecare. Numarului 13 i s-a furat acest privilegiu si unca multe altele...

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult de tot,draga Alexandra pentru cuvintele tale! Aimare dreptate, trebuie vocatie, altfel nu ai nici o sansa! Oricum numai cei cu vocatie vor ramane in sistem, este clar! Te imbratisez si te sarut :* Cat despre 13... nu stiam, e bine de stiut , insa! Multumesc :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa este! Sunt profesoara, si am mai intalnit cazuri de profesori neglijenti. Dar, asta se poate intampla oriunde.

    Si mie imi place sa imprivizez tinute. Sunt o norocoasa ca nu m-am ingrasat, si am hiane de cand eram studenta, ba chiar eleva la liceu.

    Da, e important sa ne facem datoria pentru sufletul nostru... dar nu intreavd sanse de mai bine. Am colege la 50 de ani, care au ajuns la salariul cu care au debutat. Este inadmisibil.... :(

    Sanatate sa fie, intr-adevar!

    Ganduri alese!

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc, asemenea! Bine ai venit!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...