Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

vineri, 18 septembrie 2009

{ Muraturi}

A venit toamna, si, avem- n-avem bani, trebuie sa ne ingrijim de cele necesare pentru iarna. Nu punem multe muraturi, si nici in cantitati industriale, dar ne ajung mereu pana spre primavara, si sunt la fel de bune si atunci ca si in momentul in care desfacem primul borcan.

Astazi am facut gogosarii, dupa o reteta simpla si tare gustoasa, transmisa din mama in fiica.
Nu necesita nici o fierbere.
Reteta este pentru 5 kg de gogosari, dar noi am facut doar din 2 kg, si au iesit 3 borcane.

gogosari in otet


INGREDIENTE



  • 5 kg gogosari;
  • 300 g. zahar;
  • 5 linguri de sare;
  • 2 cani otet,
  • frunze de telina;
  • mustar boabe;
  • ceapa;
  • cimbru uscat;
  • hrean
  • ulei.
PREPARARE
- se curata gogosarii, se taie in 4, se introduc intr-un lighean de plastic, se presara zaharul, sarea si se adauga otetul.





- se lasa la macerat 24 h, amestecandu-se din cand in cand.
- in borcane de 800 g se aseaza gogosarii, boabele de mustar, ceapa, cimbruL, hreanul taiat rondele subtiri.

gogosari in otet


- se adauga frunzele de telina intregi;

gogosari in otet


- se toarna lichidul;

gogosari in otet


- peste lichid se pune un strat de ulei.

gogosari in otet


- se insurubeaza si se pun in camara.

gogosari in otet


Aceasta este toata reteta.
Cele 3 borcane le-am facut mai ales pentru salata.
Ana

4 comentarii:

  1. cu drag! ma bucur ca vei face, sper sa va placa!

    RăspundețiȘtergere
  2. este extraordinara reteta!am facut eu si a iesit ceva extraordinar de bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. pt Anonim : Asa e, ma bucur ca ai facut reteta si ca ti a placut, sper sa o salvezi si sa o mai repeti.
    multumesc pt comentariu, am facut o exceptie, caci in general nu public comentariile anonime, dar fiind vorba de reteta mamei, si tinand cont ca f multa lume o cauta dar nimeni nu a lasat si o vorba daca i a fost de folos, am publicat comentariul tau.
    Te mai astept si poate imi mai lasi comentarii si un prenume, ca sa stiu ca esti aceeasi persoana.

    Cu bine!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...