Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

marți, 22 februarie 2011

Naan

naan

Aceasta este o paine indiana, pe care de foarte mult timp imi doresc sa o pregatesc, si nu ii venea randul.
Doar ca, aseara nu era, din nou, nici un pic de paine in casa ( incerc sa ma las de ea :D ) si , probabil din cauza frigului cumplit simteam nevoia de ...paine cu branza si ceai cald.
Am baut ceaiul gandindu-ma ce sa fac!
Intr-un final, am decis ca va dura prea mult sa pun masina de paine sa lucreze, si ca e cazul sa pun eu mana pe faina si sa fac ceva foarte repede. Si, uite-asa, am ajuns la concluzia ca e momentul painii indiene care se face in 2 timpi si 3 miscari si care e delicioasa, si frageda si a doua zi caci din alaut mi-au iesit 6 bucati care au ajuns si azi,evident :))
Probabil ca vor exista comentarii in care unii se vor declara oripilati de ideea de a manca naan cu branza de vaci :)) ,dar asta e, data viitoare promit ca alaturi va sta un curry de ...pui,sa zicem ,sau niste chiftele de ceapa, desi perspectiva ceapei nu imi prea surade :D

Sa trecem la treaba... ingredientele:

- 1 si jumatate lingurita de drojdie uscata
- 1 l-ta indulcitor
- 3oo g faina
- 1/2 l-ta sare
- 1/2 l-ta praf de copt
- o lingura ulei ( nu de masline ci de floarea soarelui )
- 100 g iaurt simplu
- 5cateva lingurite ( ~ 50 ml )de apa calduta -

MDP
Preincalzim cuptorul . Intr-o cana amestecam drojdia cu indulcitorul si o lingura de apa calda si lasam 5 minute deoparte.
Intr-un bol punem faina si amestecam cu sarea si praful de copt. Adaugam uleiul, iaurtul si drojdia si amestecam bine. Apoi am adaugat si apa, si cu mainile unse cu ulei framantam pana aluatul nu se mai lipeste. Formam din coca o biluta si o lasam la crescut in loc cald, acoperim bolul cu folie alimentara sau un servet de bumbac foarte curat si lasam pana isi dubleaza volumul.
Presaram faina pe masa foarte curata sau pe un blat de lemn si mai framantam putin aluatul apoi il impartim in 6 bile. Cu sucitorul intindem fiecare bila pana la grosimea de 4-5 cm
Le dam la cuptor intr-o tava unsa cu ulei si hartie de copt, cam 10 minute. Dupa ce le scoatem, le ungem cu unt. ( si le servim cu branza de vaca :)) sau cu ce doriti fiecare)

naan


Trebuie sa le incercati, inca e iarna-din pacate- serile lungi, iar mirosul de paine coapta -hmm, sper sa va binedispuna! :)

Ana

4 comentarii:

  1. hehe, dar ar trebui sa o las mai moale, nu? Pupici :X

    RăspundețiȘtergere
  2. Naan-urile sunt si pe lista mea de asteptare de muulta vreme si tot nu apuc sa le fac :( Of, de-am avea timp si tot ce ne trebuie pentru a face toate lucrurile tentante... Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa este,draga mea! Te pup si eu ! O sa le vina randul si la tine si abia astept sa le vad, te pretuiesc mult si retetele tale m-au inspirat mereu :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...