Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

duminică, 20 februarie 2011

Tarta cu fructe si ricota



Asa cum v-am spus, de ziua mamei, i-am pregatit o tarta cu fructe si branza ricota

Blatul: pate sucree – aluat pentru tarte dulci ( RETETA ESTE DE LA ANDREEA PRELUATA) :

- faina 400 g
- unt 200 g
- zahar pudra ( eu am pus indulcitor)160 g
- sare 4 g
- oua 2 buc.


Preparare: Cerneti faina si zaharul pudra intr-un castron sau direct pe blatul de lucru. Amestecati, puneti si sarea si untul rece, taiat bucatele. Amestecati rapid, cu varful degetelor, pana obtineti “firimituri”.
Adaugati ouale, intregi sau doar galbenusurile. Amestecati incorporand progresiv faina. Daca optati pentru varianta cu galbenusuri, puneti treptat si apa rece. Trebuie lucrat repede, iar la final veti obtine un aluat suplu, desprins de pe marginile castronului. Modelati-l sub forma unei mingi, acoperiti cu folie si dati la rece (puteti sa-l lasati chiar de pe o zi pe alta, mai ales daca pregatiti o masa pentru mai multi musafiri si nu doriti sa va aglomerati in ziua respectiva). Cand doriti sa coaceti tarta, scoateti mingea de aluat din frigider si incepeti sa o intindeti pe blatul presarat cu un pic de faina.
Se intinde cu sucitorul (dupa fiecare miscare, intoarceti aluatul cu 25 de grade, pentru a obtine o forma rotunda si a obtine o grosime uniforma). Verificati ca aluatul sa fie de dimensiunea formei de tarta plus 1 cm, pentru margini. Grosimea trebuie sa fie de circa 4 mm. Rulati aluatul pe sucitor, derulati-l in forma de tarta, apasati-l usor pentru a se mula pe forma. Indepartati eventualul surplus de aluat, intepati cu o furculita si bagati aluatul inca o tura la frigider (macar 15 minute). Scoateti forma din frigider, asezati o hartie de copt taiata la dimensiune si “greutati” pentru ca aluatul sa nu se umfle (puteti folosi boabe de fasole sau bilute special confectionate in acest scop). Bagati forma in cuptorul incins in prealabil la 200 de grade Celsius si lasati-o circa 15 minute.
Indepartati “greutatile” si hartia de copt si mai lasati tarta 15-20 minute, pana cand marginile incep sa capete o tenta aurie. “Coaja” de tarta se umple apoi dupa dorinta.

Peste acest aluat eu am turnat un amestec pregatit din mix de fructe congelate cu branza ricota si cateva linguri de indulcitor:


Am dat apoi totul la cuptor pentru 20 de minute,



In final am ornat cu foarte putina frisca si cu ciocolata dietetica razuita.



tarta

DSC09051

DSC09049


si o felie din mini-tortul ( cumparat :D )

DSC09068


Noua ne-au placut!
Inca o data, La multi ani,mama! :)

O saptamana placuta, tuturor!

Ana

10 comentarii:

  1. vai ce bine arata.
    esti o maestera, ca intotdeauna!

    RăspundețiȘtergere
  2. oooo,draga mea, esti tu o scumpa! Are doar avanatajul ca e facuta cu toata dragostea de care sunt capabila! Esti asa de draguta mereu, te imbratosez! :* Multumesc pt ca esti mereu alaturi de mine ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce buna trebuie sa fie ...super combinatia ricotta si fructe !
    La multi ani cu sanatate mamei tale!
    Joia trecuta ,de ziua baiatului meu ,am facut si eu tot o tarta cu ricotta si ciocolata :-)
    o saptamana buna...te pup !

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar daca cu un pic de intarziere, urez si eu mamei tale "La Multi Ani!", iar tie toate lucrurile bune si frumoase din lume!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nicoleta draga,La multi ani,baiatului,cu sanatate si numaibucurii! Sa va traiasca si sa va bucuratid e realizarile lui!
    Multumesc frumos,draga mea, ii transmit! Te imbratisam amandoua! :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Andreea ( Gurmandino)niciodata nu e prea traziu,nu iti face probleme deloc :) Te imnratisez cu mult drag si iti multumesc pt urari ,ii transmit! O saptamana frumoasa va doresc,tuturor! :*

    RăspundețiȘtergere
  7. @pacatoasa: nu e greu de pregatit! :)
    Virtual poti sa te servesti cu o felie, normal :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata super, super, super bine ! Pupici!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...