Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

sâmbătă, 13 februarie 2010

AM DE GÂND !

Să nu mai dau grămezi de bani pe câteva "mâini" de condimente proaspete, cumpărate din Mega Image, Carrefour sau Cora!
Şi mai vreau să le am oricand la dispoziţie, şi nu să depind de achiziţionarea lor programată.
Drept pentru care mi-am propus să îmi pun în ghivece sau jardiniere câteva din răsadurile care mă interesează... asta în limita spaţiului din balcon,căci ,din păcate, încă nu locuiesc la casă.

Şi balconul este destul de mărişor, cam 9 m, dar nu e gol,căci,deh,când nu ai mult spaţiu în bucătărie, îţi mai faci şi câte- un raft- două în balcon...

primele condimente

Nu am găsit până acum rasaduri de rozmarin,şi nouă ne place foarte mult,însă mai caut.
Acum, partea proastă este că nu ştiu când să le plantez, aş zice să aştept să se facă luna martie. Voi ce spuneţi? Le întreb pe doamnele şi domnişoarele care au idee de treaba asta cu plantatu'

Mai am încă multe răsaduri de cumpărat, dar le iau treptat şi în funcţie de cum le găsesc!

M-am ales cu câteva zâmbete ironice, da' staţi să vedeţi cum vor arăta!!! Abia aştept să "decorez" masa cu ardeiul meu roşu, cum am văzut eu undeva...

Ana

5 comentarii:

  1. In februarie, adica acum e indicat sa le sadesti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi în general se plantează la începutul lui Martie, dar dacă nu coboară temperatura în balcon le poți planta și mai devreme. Oricum, verdeața e simplu de plantat în jardiniere, dar ardeiul trebuie plantat și ținut la lumină, apoi repicat fiecare fir de răsad în parte. Te sfătuiesc să pui ardeiul în păhăruțe de plastic cu pământ de florărie, câte 2-3 semințe/pahar. Apoi iei răsadul cu pământ cu tot și îl muți la locul definitiv. Dacă ai balconul deschis, trebuie să aștepți să se încălzească afară, să nu coboare temperatura sub 4-5 grade noaptea. Aaa, să mai ai grijă să nu pui ghivecele cu plante în curenți de aer. Chiar și în balcon poți planta multe soiuri, cel puțin verdeață, ardei decorativi, căpșuni, chiar și unele soiuri de tomate cu talia mai mică (Roma- rodesc bogat și cresc până la 50-60 cm tulpinile, Malita, etc.)dar trebuie să ai în vedere poziționarea balconului, cel mai fain ar fi să ai soare dimineața și mai puțin la amiază. Succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am inteles! Multam fain!

    Marilena, esti o draguta! Multumesc mult! Eu sunt afona rau dar vreau sa invat! Deci cu ardeiul asta rosu e posibil sa nu imi iasa nimica, dar voi incerca! Multumesc mult de tot! Post usor si cu folos! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu plăcere! Cu ardeiul nu e mare lucru, totul e să faci cum ți-am scris mai sus, să aibă pământul umed nu ud și să aibă lumină multă fără arșiță! Eu sper să-ți iasă, dacă eu am făcut grădină de 900 mp cu absolut de toate, după 15 ani de trăit în București la etajul 7, o să-ți iasă sigur și ție câteva jardiniere cu ardei iute și verdeață! Sănătoși să fim Ana și să trăim frumos ceea ce ne dăruiește Domnul atunci când trebuie! Bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, asemenea si tie! Post cu folos!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...