Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

duminică, 31 ianuarie 2010

Ce reprezinta iarna pentru mine

Am primit aceasta leapsa de la Laura  si  de la Loredana.

Cand eram copil, iarna era anotimpul meu preferat! Poate ca ar putea sa fie si acum, insa, de cand locuiesc in Bucuresti, nu-mi mai place! Cand e totul alb, e bine, dar cand incepe topirea zapezii, mi se pare deprimant, iar orasul acesta pestrit ajunge ceea ce e mereu...un oras murdar si mohorat; poate ca nici noi, locuitorii lui, nu suntem destul de vrednici pentru ca sa arate asa cum ar trebui... in fine.. odata si-odata va fi ceea ce ar trebui sa fie !

Anotimpul meu preferat este toamna!

Dar sa revin la iarna....
Anul acesta,dupa foarte multi ani,am avut din nou senzatia pe care trebuie ca a  avut-o Proust cu madeleinele lui; iesind intr-o vineri de la serviciu, m-a "izbit" gerul in fata, un ger napraznic, cum stiti ca a fost de curand.... ei bine, acel ger "mirosea" ca in copilaria mea, ceea ce m-a dus la concluzia ca atunci cand eram copil aveam astfel de ierni cu geruri mari... si  imi placea... mi-a placut senzatia aceea de iarna a copilariei mele, deci iarna e pentru mine gerul copilariei.

Iarna este anotimpul in care m-am nascut eu si aproape toti cei dragi mie: mama si (toamna foarte tarziu, aproape in iarna...) omul meu drag, si bunica( mamaie) care nu mai este, din pacate printre noi...

Iarna inseamna povestile copilariei spuse de mamaie in timp ce, noi nepotii, sorbeam cu nesat din canile cu lapte cald...

Zilele scurte in care am invatat sa tricotez ( pacat ca acum nu mai am timpul pentru asa ceva,si ca nu am aprofundat arta tricotatului, la fel cum la nivel incepator am ramas si cu studiul pianului... pianina se prafuieste asteptand sa fie folosita de catre copiii mei... oare ii voi mai avea? )

Batai cu zapada, nasuri rosii si oameni de zapada "pazind" curtea blocului....turturi imensi,superbi, munti de zapada, puritate, suflet deschis....

Portocale... banane necoapte , infasurate  in ziare (pentru a se coace) , ascunse de mama in camara...descoperite de noi si , uneori, mancate pe loc :D

Gheata pe care  nu imi place sa alunec, nici cand eram copil "treaba" asta nu-mi placea... am fost,cred, un copil cam tofolog... :D

Miros de brad, aer de sarbatoare plutind in orasul de provincie cochet imbodobit, Nasterea Domnului, slujba la biserica din cartier... bradul impodobit,.  miros de cozonaci calzi abia scosi din cuptor, briosele care ni se dadeau pe loc, noua copiilor...

Mos Craciun, familie, bucurie, concertul  de la Viena....artificii...cadouri impodobite frumos, amabalaj de bomboane lasat in brad "la deruta" :D....( tot de noi copiii...)

Calendarul bisericesc ... Sf Vasile cel Mare... Biserica... dorinte, bilant...asteptari, alb,puritate...confort!

Mai mult timp pentru lectura...


 
  
  
 
 sursa foto: google imagini

 Iarna reprezinta "momentul" in care m-am hotarat sa devin dascalita !

Leapsa merge mai departe la toti cei care inca nu au primit-o si vor sa raspunda!

Ana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...