Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

joi, 30 iulie 2009

Rosii Montignac

Nu imi place pestele, mananc numai nevoita...ca e dezlegare, ca e light, ca place familiei mele; culmea e ca sunt nascuta intr-un oras la Dunare, dar, cum zice mama, am mostenit partea ardeleneasca ( traiasca Sibiul :D ).

Dintre toate soiurile de peste, singurul care imi place si pe care il mananc fara tam-tam si discutii, este tonul.
De aceea si pregatesc diferite feluri cu ton, iar pentru azi, fiind ultima zi inainte de Postul Sf Maria, am pregatit Rosii Montignac, o reteta pe care am gasit-o aici.

Despre Postul pe care il incepem maine, pe scurt ar fi de spus:

Ce este Postul Sfanta-Mariei?
Postul Sfanta-Mariei Mari (sau postul lui August) este postul dinaintea Adormirii Maicii Domnului. E asezat in cinstea Maicii Domnului, amintindu-ne de postul cu care aceasta, dupa traditie, s-a pregatit spre trecerea ei la cele vesnice610 (Ibidem, p. 327). Tine doua saptamani: de la 1-15 august. Lasam sec la 31 iulie seara; iar daca aceasta zi ar cadea miercuri sau vineri, lasam sec cu o zi inainte. Se dezleaga la peste in ziua Schimbarii la Fata (6 august), fiind praznic mare. Daca ziua Sfanta-Mariei (15 august) cade miercuri sau vineri, nu mancam de dulce, ci se dezleaga numai la peste.
In timpul acestui post se citeste mai cu deosebire Al doilea Paraclis al Maicii Domnului, pe care il gasim in Ceaslov. (sursa )

Si acum rosiile cu reteta lor- foarte simpla- de preparare.

rosii montignac

INGREDIENTE
(pentru 2 persoane)

  • o cutie cu ton in ulei;
  • 4 rosii mai tari ( ale mele nu au fost chiar tari, insa e bine sa fie cat mai tari pentru a se putea capaci si goli de miez mai bine);
  • 1/2 lamaie;
  • cateva masline negre;
  • patrunjel proaspat;
  • sare, piper.
PREPARARE
  1. se scurge foarte bine tonul de ulei;
  2. se stropeste tonul cu sucul jumatatii de lamaie;
  3. golim rosiile si le capacim, dar nu inlaturam capacul, il tinem caci da frumos la decor ;)
  4. scoatem samburii maslinelor si le taiem foarte marunt;
  5. tocam patrunjelul;
  6. saram si piperam dupa gust;
  7. amestecam totul- delicat,caci nu trebuie sa se transforme in pasta, si umplem rosiile cu acest amestec.
  8. punem farfuria cu rosiile gata pregatite la frigider pana in momentul servirii.


rosii montignac

rosii montignac



= Miezul rosiilor nu se arunca, se presara un pic de telemea mai tare, razuita, se amesteca , se intinde pe jumatati de lipie libaneza graham si se pun in frigider, intr-o punga legata la gura ,pentru a se pastra proaspate, pentru cina ;) =

rosii montignac

Gata rosiile, pofta buna!

rosii umplute cu ton

Ana

8 comentarii:

  1. Arata tare bine ! :) E o reteta simpla si usor de facut !
    Pupici ! >:D< :-*

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow!! Quelle jolie présentation:) xxx

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, draga mea, pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  4. En venant de ta part,ca c'est un tres beau compliment, merci chere ~Lexibule :XXX

    RăspundețiȘtergere
  5. Ana!da cei cu rosiile astea?????sint absolut divine si ii vine omului normal ca mine,ha,ha sa le inhate de pe monitor!Vai ,vai ce bine arata!nici mie nu imi place pestele doar "poporului meu"dar asta as papa!hi,hi

    RăspundețiȘtergere
  6. Esti invitata mea sa te servesti! Ma bucur ca ti plac ,au un gust deosebit,si mie mi -au placut :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Sabina,multumesc! venind din partea ta, o gospodina desavarsita, este chiar un compliment! De la tine m-am inspirat, imi plac retetle tale si prezntarea,si imi pare rau pt ce patesti cu plagiatul,tare urata treaba! trebuie demascati acesti oameni,ca sa nu mai faca si altadata. Voi face, sper si eu o postare de genul celei facute de tine. Multumesc pt vizita si comentariu,te mai astept!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...