Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

vineri, 30 ianuarie 2009

Slava Domnului

S-a incheiat o saptamana grea...niciodata nu mi-au placut saptamanile premergatoare vacantelor, dar nu din cauza mediilor,sunt floare la ureche dupa primul an in sistem,ci datorita frecusului sefilor,al parintilor care acum, in ceasul al 12-lea si-amintesc ca au copii la scoala si-ti aterizeaza cu istericale la usa cancelariei ca nu copilul ei/lui a facut x traznaie,ca i-a spus ei/lui copilu' ca nu e el de vina...

O mama imi spunea cu toata seriozitatea de care era capabila ca nu baiatul ei a batut-o pe eleva de clasa a treia careia ii siroia sangele pe fata,ca "Marius" de la clasa x i-a luat mana copilului ei si a dat cu ea ( cu mana,adica).

Si cand invatatoarea spunea ca fetita a identificat copilul care a batut-o si ca ceilalti copii din clasa au confirmat,ea- mama- se intorcea catre copilul ei si zicea; "Ai facut tu,Emanuel ,asa ceva? cum mama ,ai putut?" si "Emanuel" ii raspundea:" Nu eu mama,Marius mi-a luat mana si a dat cu ea!!!!"

Asta e doar un mic exemplu de "educatie" facuta de parinti. Noroc ca mama aceasta nu a fost violenta ,nici cu copilul ,nici cu invatatoarea sau dirigintele, dar altii nu stiu decat sa injure profesorii...

Au cate unul pe acasa si nu stiu sa se ocupe de educatia lor, in schimb "scoala e de vina ca nu sunt educati".

Mama de mai sus, imi tot repeta;"Doamna, NU am ce sa ii mai fac, am fost si la psiholog"

Ce fel de parinte e un astfel de parinte? De ce nu se intelege ca scoala nu poate sa loveasca copiii, nu poate sa ii jigneasca; cum poate o mama sa recomande dirigintelui "Urecheati-l,doamna!" Cum, Doamne iarta-ma, sa urechez un copil?

Pai daca eu as avea copil la scoala si mi-ar veni acasa urecheat de vreuna din profe cred ca as muri de gat cu ea, dar sper sa nu imi ia mintile Domnul si sa nu ma pot ocupa de propriul copil ,in asa hal incat sa ajung sa zic: "Ai facut tu asta?????"

In momentul ala "cariera" mea de parinte e ratata cu certitudine!

Dar stiti care e culmea?
Ca acest copil creste in Domnul ( e penticostal,merge de 2 ori/saptamana la biserica lor... al optulea copil al familiei, nu e absolut deloc prost, as zice chiar istet, numai ca istetimea e pusa in slujba rautatilor...)

Concluzia...
Are 8 la purtare...credeti ca il va afecta in vreun fel? Nici mama lui nu parea prea afectata,si nici corigentele la romana si matematica...nu pareau sa o afecteze in vreun fel...


Si ma mai mir ca fac insomnii??? De 2 ori saptamana aceasta la 4 dimineata nu dormeam de grija lor, caci nu-s adepta bataii, nici ca parinte, iar la scoala, in afara de mustrare in fata clasei ,discutii ,incercari repetate de a afla motivul acestei revolte de neexplicat,si ,in final, scaderea notei la purtare (singura masura coercitiva a dascalului...dar de cele mai multe ori ineficienta si perceputa drept barbara de catre parinti) nu prea ai...

Macar,in ciuda tuturor hilaritatilor si ,as zice a gravitatii situatiilor cu astfel de cazuri de parinti si copii,acest parinte nu este unul refractar,caci sunt cazuri ,si nu putine, in care dascalii sunt perceputi drept niste dusmani,care au ceva "cu copilul lor".

Si aici va vorbesc de caz de copil perfect sanatos- fizic si mental-caci am si copii bolnavi ( destul de grave,bolile).Macar la acestia exista "scuza" bolii...bietii...

Si uite,asa ajungi sa-ti zici:"Doamne,ce bine prinde o saptamana de vacanta!"
Macar ne mai odihnim nitel pentru ce mai urmeaza...

Va invit sa ascultati aceasta melodie pe care eu am primit-o de la o prietena, Andreea-multumesc,draga mea!- ( pentru un pic de relaxare...)

Un sfarsit de saptamana asa cum va doriti!

Ana



Enya!!Relaxare!!!
Asculta mai multe audio Muzica »


4 comentarii:

  1. Este o activitate care, banuiesc ca te "stoarce"... Si ai mare dreptate in privinta educatiei. Nu trebuie sa fii cadru didactic ca sa remarci proasta educatie a noii generatii aproape peste tot in societate...
    Bunul Dumnezeu sa-ti dea rabdare in tot ceea ce faci !

    RăspundețiȘtergere
  2. Iarta-ma, draga Ana ca ma bag in seama, deformatie profesionala...
    Baiatul fiind al 8 lea probabil are parte de putina atentie din partea mamei, asa ca face si el cate una mai groasa ca sa fie "vedeta" la el in casa pentru cateva minute. Cred ca un pic de incurajare pe alte planuri si o pedeapsa in concordanta cu greseala ar fi nimerita.
    iti doresc o vacanta cu multa pace.

    RăspundețiȘtergere
  3. Amin,Andreea draga! pup

    (noroc ca-mi place ce fac,altfel eram la nebuni sau pensionara pe caz de boala...pana acuma...numai ca uneori mai obosesti oricat de mult te stradui sa nu..)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nicoleta,sper sa nu mi fac un pacat dar mama asta cred ca are atentie numai pt dansa...si eu ma gandeam ca vrea sa iasa in evidenta...Bine,bine si care sa fie pedeapsa in concordanta cu...? zi-mi concret.
    Multam de urari

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...