Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

sâmbătă, 9 iunie 2012

{ Sarmale din carne de curcan }

DSC04332

Buna sambata dupa-amiaza!
Nu stiu cum o fi la voi,dar la mine deja e foarte cald, si imi face o racoare placuta,dar nesanatoasa, stiu, AC :D
Ma gandesc ca ar fi trebuit sa mai rabd,dar dupa o sesiune de gatit la cuptor, mi-e imposibil.
Motivul pentru care postez astazi este un concurs, la care,evident ca mi-ar placea sa castig,ca doar nu o sa zic acum ca particip doar asa numai de placerea gatitului.
As fi ipocrita si nu e cazul.

Dl. Hadean are un concurs pe care il si sponsorizeaza personal, puteti citi aici daca va intereseaza.
Am ales sa pregatesc aceste sarmale dietetice din mai multe motive,si trebuie sa marturisesc ca si cu concurs,si fara tot asta faceam in acest week-end,caci de cand le-am vazut mi-au facut cu ochiul.
Ideea e ca eu oricum aveam pofta de sarmale,insa pe caldurile acestea nu prea mi se parea o idee fericita sa pregatesc sarmalele clasice si arhicunoscute.
Iar cand dl.Hadean a aparut cu aceasta reteta, mi-am zis : "da, pe acestea le fac!"
Eu am cumparat un piept mare de curcan si vreo 300 gr de pastrama de porc,insa am pus doar 120 gr,cum zice dl. Hadean in reteta.

Ingredientele sunt: un piept de curcan, 120 gr.pastrama de porc, o jumatate de cana de rosii pasate,o ceasca de orez, o ceapa, varza, ulei, sare, piper si marar proaspat.

1

Eu am cumparat miercuri varza si am pus-o in borcan mare de muraturi la acrit. Pana azi a fost gata acrita,numai buna de gatit.

In rest,reteta este simpla de tot, de fapt e clasica.
Se pun ceapa cu orezul, o lingurita de ulei si o lingura cu apa intr-o tigaie, iar cand ceapa sticleste se ia tigaia de pe foc.
Apoi se amesteca ceapa cu orezul si carnea tocata, pastrama taiata marunt, rosiile pasate, se adauga sare,piper proaspat macinat si marar proaspat tocat marunt si o lingurita de boia dulce.

Se pregateste si varza, si apoi incepi sa faci sarmalele. Pe fundul ceaunului ( eu am un ceaun emailat pt sarmale) se pune un strat generos de varza tocata.

2

Se pune si o ceasca cu apa in vas, si apoi le lasi la fiert cu capac, cam o ora, pentru ca apoi sa le pui si la cuptor o jumatate de ora - cel putin eu asa am procedat.

3

Sa va descriu cat sunt de bune?

DSC04323

Delicate, gustoase si dietetice,se pot foarte bine manca simple sau cu iaurt, insa realmente fara pic de paine. Garantat!

DSC04330

DSC04324

Masa Binecuvantata!

DSC04325

Pentru ca am gatit de astazi,maine mergem linistiti intai la biserica si apoi la vot! :)
Sa ne fie bine!
Ana

9 comentarii:

  1. Bafta, Ana! Chiar mi-as dori ca tu sa castigi! Totul arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc mult,scumpa, stiam eu ca tu imi doresti sa castig:) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bune trebuie sa fie.... Desigur vei castiga concursul si daca nu te premiez eu.
    O duminica frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bune trebuie sa fie.... Desigur vei castiga concursul si daca nu te premiez eu.
    O duminica frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult de tot,Minnie, asa sa fie! Te imbratisez. we placut! ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ai niste poze minunate si foarte convingatoare.Au avut un efect asupra mea la ora asta... ca acum imi venea sa merg la bucatarie sa gatesc ceva. :)
    Trebuie sa fie interesante sarmalele in acest fel, mie imi plac foarte mult sarmalele in general si 100% mi-ar placea si acestea.

    RăspundețiȘtergere
  7. multumesc frumos! Si intr-adevar,sunt delicioase :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...