Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

duminică, 6 noiembrie 2011

{ Prajitura rapida cu smochine }

DSC02175

Serile trecute am vazut la Cireasa de pe tort o prajitura cu smochine pregatita de  Magda Catone care m-a surprins prin simplitatea si rapiditatea ei ( a retetei).
Cum mie imi plac foarte mult smochinele crude mi-am zis ca trebuie musai sa o incerc,desi eram destul de sceptica in privinta a ceea ce va iesi.

DSC02185

DSC02176

Dar, spre surprinderea mea si a celorlalti care au mancat din ea a iesit foarte buna si neasteptat de inchegata . Cu prezentarea  sta mai prost deoarece eu am facut-o intr-o tava cam mare, dreptunghiulara ,din aceaa de friptura, si nu intr-o forma de tort cum vazusem la Magda Catone.
Aspectul va rog sa il treceti cu vederea.
Daca nu intarziati prea tare cu hotararea de a o pregati, va asigur ca mai gasiti inca smochine. Eu am luat din Kauland cu 14 lei/ kg.

Ingredientele sunt acestea: 1 si 1/2 cana de faina, la fel de gris, la fel de zahar ( eu am pus numai jumatate de cana de indulcitor, insa), un pliculet de zahar vanilat, 12 smochine, zeama de la un borcan mare de compot de prune + o fiola de esenta de rom, un pachet de unt + extra pentru uns tava,

DSC02187

Pregatirea acestei prajituri da tot farmecul problemei, e teribil de derutanta, insa rezultatul va fi excelent,credeti-ma:

DSC02186

Se amesteca intr-un castron de plastic faina cu grisul si indulcitorul, se adauga si zaharul vanilat si se amesteca foarte bine pana la omogenizare.
Intr-un bol tainem in patru smochinele,turnam zeama compotului si amestecam si cu esenta de rom.
Topim untul, ungem o tava , apoi asezam in tava jumatate din cantitatea de faina, punem  fructele cu zeama de compot, apoi restul de faina si deasupra turnam untul topit.
Apoi dam tava in cuptor pentru ~ 30 de minute.

DSC02178
DSC02180



DSC02182
DSC02181



DSC02184
DSC02183



I-as da si un titlu: daca ar fi dupa mine i-as zice "Prajitura puturosului" :))

Pofta buna!

Ana

9 comentarii:

  1. Ce deliciu!!!Trebuie sa fie tare buna!Pup si o seara minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am remarcat si eu reteta, insa nu am apucat sa o notez. Ma bucur ca ai prezentat-o aici pe blog. As avea curaj s-o incerc.
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc frumos, Licuta! asemenea si tie!

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc Alexandrina! Sper sa iti placa la fel cum ne-a placut noua :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Da chiar ca-i prajitura puturosului ! Zau ca nu iti vine a crede ca aproape numai din ingrediente uscate, iese totusi o prajitura.

    Uimitor !

    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  6. Oare,se pot folosi si alte fruncte???

    RăspundețiȘtergere
  7. probabil ca da! Daca schimbi fructele sa imi lasi mesaj, sunt curioasa ce te-ar tenta .

    RăspundețiȘtergere
  8. Am incercat cu compot de ananas,inclusiv fructele (fara smochine,ca nu am avut) insa probabil trebuia sa pun mai mult compot (suc) pentru ca blatul de jos nu a iesit,cel de deasupra a iesit f.bine....Totusi cand am sa gasesc smochine am sa incerc sa o fac,cum trebuie...am citit mai sus,ca trebuie pus compot de la un borcan mare de prune....

    RăspundețiȘtergere
  9. eu am facut o data cu compot de caise si in seara asta am facut cu compot de prune si a iesit un deliciu..este o prajitura pentru cine nu are prea mult timp la dispozitie si pentru cei pofticiosi ce nu mai au rabdare!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...