Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

duminică, 13 martie 2011

Viața de după…

Doi copilași vorbeau în burta mamei unul cu celălalt.
- Tu crezi în viața de după naștere?
- Desigur! După naștere trebuie să urmeze ceva… Probabil că ne aflăm aici tocmai pentru a ne pregăti pentru ceea ce urmează.
- Ce prostie! După naștere nu urmează nimic. Şi, de altfel, cum ar putea să arate?
- Nu ştiu exact, dar desigur că va fi mai multă lumină decât aici. Poate că vom umbla pe propriile picioare şi vom mânca cu propria gură…
- Ce ciudat! Nu se poate să umbli. Iar ca să mănânci cu gura, chiar că ar fi de râs! Doar noi mâncăm prin cordonul ombilical! Însă ia să îţi spun eu ceva: putem exclude viaţa de după naștere, pentru că deja acum e prea scurt cordonul ombilical.
- Ba da, ba da, cu siguranță va fi ceva. Însă, probabil, ceva mai altfel decât ne-am obișnuit noi aici.
- Păi de acolo nu s-a întors nimeni. O dată cu nașterea, viața se termină, pur şi simplu. De altfel, viaţa nu este altceva decât o permanentă înghesuială, într-un întuneric profund.
- Eu nu ştiu exact cum va fi dacă ne vom naşte, dar desigur că o vom găsi pe MAMA, iar ea va avea grijă de noi.
- Pe mama? Tu crezi în mamă? Şi după tine, unde ar putea ea să fie?
- Păi oriunde, în jurul nostru. Doar trăim în ea şi prin ea. Fără ea, nu am fi deloc.
- Eu nu cred asta! Eu nu am văzut nicicând, nici un fel de mamă, aşa că e evident că nu există!
- Dar, uneori, când suntem în linişte, o auzim cum cântă, simţim cum mângâie lumea din jurul nostru. Ştii, eu cred că viața adevărată ne așteaptă abia de acum încolo!

via email

4 comentarii:

  1. Ce frumosss... Citind articolul tau mi-a venit in minte un cuvant deosebit al parintelui Rafail Noica:
    "Biserica este firea omului, este venirea intru fire a unui om, a unui Adam iesit din firea lui; este chemarea omului, glasul lui Dumnezeu care cheama pe om dintru aceasta existenta intru fiinta cea vesnica, care e Dumnezeu insusi. Biserica este pantecele maicii in care noi ne savarsim “gestatia” duhovni­ceasca – iertati-mi acest cuvant cam clinic. Dar ceea ce este gestatia dupa zamislire si pana inainte de nastere este, intr-un anume fel, si viata bisericeasca dupa nasterea in lumea asta si mai ales dupa botez, nasterea cea de-a doua; este o anume gestatie intre nasterea care incepe cu botezul si se termina cu trecerea sufletului din viata asta la cele vesnice. "
    Sursa: http://rafailnoica.wordpress.com/2008/12/09/parintele-rafail-noica-cuvinte-de-folos-despre-duhovnicie-si-spovedanie/

    RăspundețiȘtergere
  2. Profund! Si interesant. Totdeauna gasesc hrana pentru suflet la tine. Am venit cu un dar, un premiu virtual de iubire (de oameni), pe care ti-l ofer cu placere, chiar daca este lumeasca. Iubirea de aproape este insa de la Dumnezeu si un cuvant frumos trimis unei persoane pe care nu o cunosti altfel sigur ii place si Lui. Asteapta sa-l revendici, daca-ti face placere.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc din suflet,draga doamna Elena, cu mare drag si placere il preiau! Va imbratisez cu aceeasi iubire frateasca! Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...