Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

sâmbătă, 22 septembrie 2012

{ Vinete in sos de Rosii si Susan }

O reteta pe care am gasit-o aici si care ne-a placut foarte mult, pregatita mai demult,doar ca timpul e scurt si oboseala prea mare pentru a putea posta ceva in cursul saptamanii. Nu stiu cum e la voi,dar la mine merge greu cu acomodarea la serviciu, nu stiu de ce dar cam toti ne vaitam deja de oboseala si de o lenta intrare in ritmul normal de lucru. Sa va zic de mancare. Mai intai imi cer scuze pt poza oribila,dar e facuta seara,la lumina neonului din bucatarie. Pe site-ul de unde am luat reteta se poate vedea mult mai bine mancarea in culori splendide. Mie imi plac foarte mult vinetele,insa uneori mai vreau si altceva,nu doar salata de vinete.
 ( va urma si o salata de vinete,insa e doar pretext pentru altceva )       


DSC04857

Multumesc pt reteta si explicatii!

Ingrediente: 3 vinete micute 5 rosii ( eu am pus doar 3)
3 chilli verzi EU AM PUS UNUL SI A FOST SUPER PICANT
 ½ lingurita chimen -seminte
½ lingurita mustar seminte
 2 linguri susan
1 lingurita turmeric
1 lingurita chimen (jeera) pulbere
 ¼ lingurita pulbere de chilli EU NU AM PUS CACI MI S-A PARUT DESTUL DE PICANT CU ARDEI IUTE!
 2 linguri ulei de susan - am pus de floarea soarelui caci nu am de susan;
1 lingurita sare

 Cum se face:
 Indepartati cotoarele de la vinete apoi taiati-le cubulete; curatati-le mai intai de coaja. Pastrati vinetele taiate in apa.
Curatati rosiile de pielite si taiati-le cubulete.
Curatati chilli de cotoare (si seminte daca vreti ca mancarea sa fie mai putin picanta) si tocati-i marunt. Puneti uleiul de susan/FS la incalzit intr-o tigaie si cand e suficient de incinst, aruncati in el semintele de mustar si chimen. Dupa ce aceasta pocnesc puneti si chilli verzi. Tineti pe foc cam 30-40 secunde, apoi rasturnati si vinetele in tigaie (dupa ce le-ati scurs de apa). Presarati sare si turmeric, amestecati si puneti capacul. Dati flacara la minim. Lasati vinetele sa se fezandeze bine vreo 10 minute, amestecand ocazional ca sa va asigurati ca nu s-au prins de tigaie. Intre timp, intr-o alta tigaie, coaceti uscat semintele de susan, pe foc mediu, timp de aproximativ 40 secunde, sau pana ce incep sa pocneasca si sa sara. Puneti-le pe o farfurie intinsa si lasati-le 5 minute sa se racoreasca. Apoi le zdrobiti ca sa obtineti o pulbere fina (fie in rasnita de cafea, fie intr-un mojar). Rasturnati aceasta pulbere peste vinete, in tigaie, si amestecati. Adaugati si 1 lingurita chimen (jeera) pulbere. Continuati sa amestecati frecvent cam 2 minute, ca sa nu se prinda de tigaie, apoi adaugati rosiile si pulberea de chilli. Puneti la loc capacul si mai lasati 10 minute pe foc, amestecand ocazional.

Serviti alaturi de orez simplu.

Pofta buna!
Ana

P.S E oribil noul aspect al tabloului de bord in blogspot si la fel si cu scrierea articolului, o tampenie,care mai rau incurca decat descurca, e posibil sa si renunt la blogspot din aceasta cauza!!!

2 comentarii:

  1. Trebuie sa fie tare buna, mi se pare interesanta reteta. :x
    Nici mie nu-mi place noul aspect la blogspot!

    RăspundețiȘtergere
  2. da, e buna, eu o am in plan din nou sapt asta pana nu ajung vinetele la pret imens. Pupici si Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...