Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

sâmbătă, 11 august 2012

{ Chutney de Vinete }

DSC04682

DSC04689

O salata delicioasa de vinete, altfel decat o stim noi,adica una model indian.
Foarte gustoasa si apreciata de toti ai casei. Nici nu ma asteptam,si asta din cauza ca are condimente specific indiene pe care eu le folosesc din joi in an desi le am in casa pe majoritatea.

Nu pot spune ca sunt fan mancare indiana,insa din cand in cand ma mai apuca incercatul. Mai ales de cand am descoperit un blog care are acest specific: mancare indiana vegetariana.
De aici m-am inspirat,si cu ocazia asta ii fac reclama,recomandandu-va,daca va place mancarea indiana sa il rasfoiti.

DSC04687

Ingredientele sunt urmatoarele: 3 vinete, 3 rosii medii, 1 ceapa medie, 1 lingurita seminte de chimen indian (jeera) ( nu am pus,caci nu am, am pus chimen normal de care se gaseste la noi :D) un varf de cutit turmeric, un varf de cutit coriandru pulbere, un varf de cutit Garam Masala, ½ lingurita sare, 2 linguri ulei, 1 legatura patrunjel verde.

DSC04688

DSC04687

Cum se pregateste:
Se coc vinetele si apoi se curata de coaja si se lasa la scurs intr-o sita timp 15 minute.Se maruntesc apoi vinetele.
Se pune uleiul la incins intr-o cratita,si cand e incins se pun semintele de chimen si se lasa sa pocneasca cateva secunde,dupa care adaugam ceapa taiata grosier. Cum eu nu calesc nimic din cauza de stomace in pioneze, am adaugat peste ceapa un pic din zeama rosiilor taiate cubulete,pe care le-am pus in cratita putin peste 2 minute de cand "caleam" ceapa.

DSC04685

Dupa ce am lasat si rosiile amestecate cu ceapa si chimenul la gatit,am adaugat si restul ingredientelor: vinetele,garam masala,sarea, coriandrul, turmericul si mai lasam pe foc mic 5 minute, timp in care amestecam ca sa nu se arda. Dam deoparte si lasam sa se racoreasca 15 minute.

DSC04686

Dupa acest interval se punei amestecul intr-un blender/mixer si se mixeaza pana obtinetinem o pasta fina. Adaugam verdeata tocata marunt si servim dupa ce s-a racorit de tot.

DSC04683

Se serveste cu lipie indiana facuta in casa,sau cu paine de secara.Ni s-a paut chiar mai buna decat salata de vinete oboisnuita, care e foarte des pe masa noastra,vara.

DSC04684

Pofta buna si sambata placuta! Ca de racoroasa,este! Ce-mi place vremea aceasta racoroasa!
 De cand o astept!

Ana

7 comentarii:

  1. Felicitari pentru reteta si imagini! Arata deosebit.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc frumos! Bine ai venit pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  3. minunat , am facut si eu odata !

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc frumos! Bine ai venit pe blog!
    La multi ani cu sanatate, mamei tale!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi poti spune si mie te rog de unde cumperi garam masala? Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  6. da, sigur, toate condimentele indiene le-am luat din pta amzei de la ki life. De cate ori ajung acolo imi ia vreo ora numai sa privesc produsele si abia apoi cumpar desi de fiecare data cand merg stiu precis ce vreau sa cumpar!

    RăspundețiȘtergere
  7. daca nu esti din bucuresti,poti comanda de aici : http://www.indianfood.ro/

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...