Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

vineri, 13 ianuarie 2012

{Harissa si 200 de fani :) }

Harissa!

harissa

Reteta,maine!
Noapte buna!
Ana

Later edit

DSC02970


Demult imi tot propuneam sa fac aceasta prajitura, caci,citind reteta mi s-a parut extrem de simpla,dar niciodata, pana acum cateva zile nu am reusit sa imi pun ideea in practica.

Cand nu aveam iaurt,cand nu imi ajungea grisul,insa acum aveam toate ingredientele si chef de prajiturit.
Reteta o am de pe blogul lui Alison Trials doar ca am inlocuit zaharul cu indulcitor, nu am pus fulgi de cocos ( vazusem si pe cireasa de pe tort la Sorana de la Asia, iar ea nu pusese cocos) si am pus caju crud peste prajitura si stafide, in loc de migdale cum pusese Sorana,sau caise cum a pus Alison.

Iata ce spune Alison:

ingrediente:
3 cani de gris,
3/4 pachet de unt,topit,
3/4 cana zahar,
1,5 lingurite praf de copt,
1 cana de iaurt,
1 lingurita de tahini(pasta de susan)pentru uns tava,daca nu aveti folositi unt,
pentru sirop:
2 cani de zahar,
2 cani de apa,
1 lamiie(sucul),
2-3 lingurite apa de flori de portocal.
pentru decor:
2-3 linguri de fulgi de cocos,
2-3 caise deshidratate,taiate cuburi.
intr-un bol amestecam untul cu grisul si zaharul pina obtinem o masa omogena.in alt bol amestecam praful de copt cu iaurtul si asteptam ca acestea sa-si dubleze volumul(are loc reactia de "stingere" a prafului de copt),citeva minute.apoi adaugam iaurtul peste continutul primului bol si amestecam bine.aluatul obtinut il plasam intr-un vas de copt cu un diametru corespunzator ,astfel incit sa nu aiba o grosime mai mare de 2,5 cm.tot acum putem cu o scobitoare sau un cutit ascutit sa impartim prajitura in romburi sau patrate,iar in mijloc putem sa punem cite o aluna sau o migdala,daca vrem sa-i pastram aspectul autentic,eu am divagat de de la el...


harissa

Eu,cum va spuneam,am pus indulcitor, am pus un plic de praf de copt, nu am uns tava cu tahini ci cu ulei si am tapetat cu hartie de copt, nu am pus fulgi de cocos,si am decorat cu caju si stafide. Ah,si am pus un pachet intreg de unt topit ( l-am topit punandu-l cateva secunde in cuptorul cu microunde,cum zice Horia Varlan sa facem :) )

Este delicioasa,desi un pic cam prea dulce pentru gustul meu,chiar si cu indulcitor ( a propos, la indulcitor intotdeauna cantitatile sunt mai mici,deci in nici un caz o cana de indulcitor,ci doar o jumatate,iar pentru sirop doar o cana.)

Se simte destul de bine si sucul de lamaie,dar e placut,caci fara el prajitura ar fi cam gretoasa de atata dulce. Si,evident, se simte si parfumul apei de portocal :)

Acest post este facut cu dedicatie pentru toti cei 200 de fani ai paginii de Facebook a blogului meu. Va multumesc ca ati dat like paginii mele si va astept intotdeauna cu drag si pe Facebook si aici. :)
Daca se mai intampla si alte like-uri nu ma supar deloc, au contraire :))
Pofta buna si o sambata reusita!
Ana

13 comentarii:

  1. Eiiiii, adik ne provoci, ne curg toate alea pe la gură și mai așteptați voi:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce pufosenie ai aici!!! Imi plac tare prajituricile cu gris!! Le da asa un plus de savoare! Si cocosul ala nici nu mai zic! Delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Magda draga, mi-era prea somn, scuza-ma,gata e pe blog reteta :) Pupici,sambata placuta si succes in noul semestru !

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata tare bine prajitura!
    felicitari pentru fani!

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari şi la cât mai multe Like-uri! :d
    Arată SUPER prăjitura!

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc, Loredana scumpa, pup fetele :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Andreea scumpa, multam fain, te pup :*

    RăspundețiȘtergere
  8. multumesc,Valentina! Bine ai venit!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...