Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

luni, 29 septembrie 2008

Pelerinajul meu in Tara Sfanta.

Ziua a 2-a: 5 septembrie, Nazareth
Asa cum va povesteam pe vechiul blog, am inceput ziua cu vizitarea...magazinului de suveniruri. Dar asta e, m-am conformat si am cumparat suveniruri: mie mi-am cumparat Crucea Ortodoxa de la Ierusalim cu pietricele de granat,o minunatie pt care a trebuit sa negociez, dupa obiceiul locului ( si am "salvat" 5 euro :P :)) ) si o candela din argint. pe care o tin ca pe bibelou caci inca nu ma indur sa pun ulei si fitil in ea :)

M-a costat 30 de euro, dar si la ea am salvat cativa euro,parca tot 5. Mamei i-am cumparat o Icoana cu Sfanta al carei nume il poarta, si i-am mai luat cate ceva, in fine, am luat cam pt toti din casa un mic suvenir....aaa pentru mine am luat si 2 magneti de frigider, unul cu Locurile Sfinte si altul cu Israelul pe camila :D.si apoi am asteptat sa terminte toata lumea cumparaturile pentru a putea pleca.
Prima data ghidul ne-a dus la Bazilica "Bunavestire".
Interiorul Bazilicii ( ii zic asa pentru ca este catolica) cuprinde ruinele a doua biserici care au existat in epoci precedente. Intreaga constructie se sprijina pe o casa antica, despre care traditia spune ca este locul in care s-a petrecut Bunavestire. Biserica moderna a fost construita in 1968 si cuprinde opere de arta pline de culoare si provenite din multe tari , infatisand "Madona cu copilul"Frescele de pe zidurile exterioare ale Bazilicii evoca intelesul in limba arameica a cauvantului Nazareth.

Tare mult m-a impresionat in aceasta biserica un cantec prin care surorile si credinciosii o chemau pe Fecioara, pur si simplu nu te puteai dezlipi de acolo asa de frumos cantau, si culmea e ca mie nu imi plac deloc cantarile catolice, nu suport orga, iar cantecele lor mi se par fara suflet, ei bine, asta mi-a placut tare mult




Tot in bazilica Bunavestire, insa coborand cateva trepte si traversand un soi de culoar destul de ingust se afla si micuta capela numita Biserica Sfantului Iosif locul unde traditia spune ca a trait si muncit Sf Iosif, si am vazut chiar pietre originale, dale din atelierul Sfantului.
Iata-le:

Locul mai adaposteste si o micuta baie rituala, nu am reusit sa ii fac poza, din pacate, care ar fi fost folosita de o comunitate iudeo-crestina din primele timpuri.
Biserica Sf Iosif a fost construita in anul 1914 desupra cavelor care au adapostit silozuri, sau incaperile de la subsolul caselor antice.
Sapaturile arheologice au scos la iveala faptul ca Nazaretul a fost un oras sarac, cu mai putin de 400 de locuitori, atunci cand Mantuitorul traia aici, ca tanar.




Iata si o strada din Nazaret :)

alte fotografii cu si din Bazilica Bunavestire:









Ziua a fost teribil de obositoare,atat din cauza caldurii insuportabile,cat si a faptului ca am vizitat destul de multe "obiective" din program, insa despre ele intr-o postare viitoare.
Ana
Photobucket

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...