Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

sâmbătă, 6 august 2011

{ Pentru zi de dezlegare la peste }

Cum a fost cea de astazi, mare sarbatoare! :)
Buna seara!
Nu m-am lenevit,dar am avut si am inca toate grijile gospodariei lasate in seama mea, plus cateva probleme gospodaresti si inca unele minore de sanatate. Iar seara cad rupta de oboseala si nu mai am timp decat, eventual, sa imi citesc corespondenta - pe orizontala asa ca pe unele cursuri mai enervante,cand eram studenta- aglomerata- in- sesiune- cu -pagini- de titluri- de parcurs :D

Si pentru ca ma grabesc la somn, voi posta cat pot de repede doua retete cu peste: somon si ton, preferatii mei.

Mai intai somon sub crusta de pesmet cu cartofi copti cu rozmarin si apoi paste cu ton, capere si maslne.
First- somonul:

DSC01269


Ingredeintele: pt 2 persoane:
4 fileuri de somon congelat ( sau proaspat), coaja rasă de pe o lămâie,doi căţei de usturoi, o legătură de pătrunjel, două linguri de ulei de măsline,o ceasca de pesmet ( sau pâine uscată),sare şi,evident, piper.

Somon in custa gremolata


Somon in custa gremolata


Se spăla şi se usca cu un şervet  somonul şi se aşeza în tavă. Se da cu sare şi zeamă de lămâie pe fiecare bucată şi se lăsa aşa până e gata amestecul crustei am amestecat coaja de lămâie cu usturoiul zdrobit si cu puţină sare, cu patrunjelul tocatt mărunt, uleiul de măsline şi cu piper. La final am adăugat pesmetul şi am aşezat amestecul pe bucatile de somon pe care apoi le-am dat la cuptor ~ 25 de minute la foc mediu spre mic .Am servit cu delicatii cartofi pregatiti cu rozmarin uscat caci nu mai am proaspat ,cu cativa catei de usturoi si bineinteles sare si piper, si un strop de ulei cu apa in tava.

Putin,da' bun! :)

Somon in custa gremolata cu cartofi cu rozmarin


Somon in custa gremolata cu cartofi cu rozmarin


DSC01274


Pofta buna!
Ana

4 comentarii:

  1. Am facut si eu reteta asta recent. E o alegere buna!:)
    Pupici draga Ana ! :x

    RăspundețiȘtergere
  2. Atat tonul, cat si somonul sut pesti preferati de mine si familia mea. Sa incerci sa folosesti taietei japonezi (se gasesc la Mega-Image, marca Blue Dragon, sunt deosebiti, dar mai scumpi) pe care dupa ce i-ai fiert si scur, sa-i "tragi" in putin unt sau ulei de masline. Reteta este excelenta, oricum. Cand ai drum pe la Metro, nu ocoli raionul de peste proaspat si cumpara ton rosu, proaspat. Este scump, dar este extrem de bun!!

    O duminica placuta, iti doresc !!
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc ,draga mea ,pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc pt sfaturi, Cristina draga. Pupici si o saptamana frumoasa! :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...