Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

sâmbătă, 20 august 2011

{ Dor de dulciurile copilariei }

DSC01438

Am numit aceasta postare asa dupa titlul articolului de unde am reteta: este vorba despre Formula As, numarul nu il stiu caci decupez reteta, daca imi place, si,evident, nu notez  si numarul ei :)
 Bananele galuste cu prune, pe care cred ca le cunoasteti cu totii, cu aceasta reteta  raspund invitatiei deosebit de frumoase pe care mi-a facut-o Gaby de a participa la Provocarea lunii August , invitatie pentru care vreau sa ii multumesc inca odata, si ocazie cu care vreau sa ii cer scuze caci nu am o reteta mai sofisticata.
Daca nu e considerata demna de intrat in competitie, nu e nici o suparare, eu doar am vrut sa fac in asa fel incat sa raspund invitatiei deosebite a lui Gaby, asa cum am mai spus.

DSC01439


Ingredientele- pt 14 bucati: 1 cub de drojdie proaspata, 200 ml lapte,1/2 lamaie, 500 gr faina , 30 gr indulcitor/zahar, 1 priza sare, 1 ou, 50 g unt moale, 14 prune, 14 cuburi de zahar( eu am pus 14 lingurite de indulcitor), faina pt planseta, 100 g unt, 2 linguri pesmet, 1 lingura zahar farin.( eu tot indulcitor)

DSC01440
Mod de preparare.
Faramitam drojdia si o lasam sa se dizolve in laptele caldut. Se rade coaja de lamaie( dupa ce am spalat f bine lamaia) si se pun intr-un castron mare faina cernuta, zaharul, coaja rasa de lamaie, sarea, oul si untul.
Se adauga drojdia topita si se framanta mai intai cu mixerul,apoi cu mana- un aluat neted, care se acopera cu un prosop si se lasa la dospit circa o ora pana isi dubleaza volumul.

DSC01437


Se spala prunele,se rup in doua, se scot samburii si se pune cate un cub de zahar in fiecare fruct.
Se mai framanta odata aluatul, cu mana se formeaza un sul si se taie in 14 bucati egale.

DSC01436


Se aplatizeaza cu palmele fiecare bucata de aluat, se aseaza pe ea o pruna si se formeaza galustele.care se aseaza pe o planseta infainata si se mai lasa la dospit cam jumatate de ora,acoperite cu un servet.

DSC01441

La final se fierb in abur galustele, cca 20 de minute.( eu le-am facut in stemer-ul cumparat din Ikea )
Se topeste untul intr-o tigaie, se adauga pesmetul si se lasa sa se rumeneasca.
Galustele se tavalesc prin acest pesmet rumenit si se servesc calde.

DSC01435

Pofta buna!
Ana

2 comentarii:

  1. Ana, gombotzii cu prune erau toamna deliciu saptamanal, ne ardeam la limba cu prunele fierbinti din care curgea crema de zahar cu gust de scortisoara, cine mai avea rabdare sa se racesca un pic!Multumesc ca mi-ai amintit de aromele de alta data !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...