Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

luni, 29 august 2011

{ Bread for the Journey }

bread for the journey

din „Maica TEOSEMNI ucenica Părintelui Pofirie”

„Crezul, în biserică, trebuie spus în același glas, de toți, deoarece este mărturisirea credinței noastre și trebuie să participăm cu toții la ea....este bine să se audă glasul mărturisirii noastre pe pământ, precum și glasul rugăciunii noastre, atunci când spunem la fel, împreună, Tatăl Nostru. Dumnezeu are puterea să ducă acest glas în toate laturile pământului, să vorbească sufletelor oamenilor ce se găsesc la mii de km distanță de noi. De aceea, să spunem cu multă dăruire Crezul și Tatăl Nostru, într-un singur glas.”

Milostenia...
„...noi putem arăta milostenia, chiar dacă nu există bani sau săraci, slujindu-le celor din jurul nostru, împărțind cu cei din jur ceva bun pe care îl avem, dăruind celor de lângă noi ceva de care știm că are mai mare nevoie decât noi, spunând un cuvânt bun cuiva care este trist, dăruind rugăciunea noastră. Milostenia aceasta este mai importantă, mai înaltă, deoarece se face în mod dezinteresat, este independentă. Banii la un moment dat se termină. Milostenia inimii însă izvorăște din dragostea lui Hristos și nu se termină niciodată.”

Să cerem iertare...
„În slujba Dumnezeieștii Împărtășiri citim :„ Și înainte de a te împărtăși, mergi și te împacă cu cei ce ți-au greșit.” Asta înseamnă că, pentru a ne împărtăsi, trebuie să cerem noi iertare de la cei ce ne-au greșit. Noi așteptăm,considerând corect și drept, să vină ceilalți să-și ceară iertare, cei ce ne-au greșit. Dar aici spune, din potrivă, să cerem iertare de la cei ce ne-au greșit. Asta are un înțeles aparte.Dacă cineva mă mâhnește, este firesc să se nască în inima mea antipatie pentru el și o oarecare nemulțumire și reproș pentru comportamentul său față de mine. Aceste două însă, antipatia și reproșul, îndepărtează Dumnezeiasca Împărtășire. Pentru a mă împărtăși, trebuie să fiu bucuros și să simt în inima mea compasiune pentru toți. Astfel se explică ceea ce zice Sfântul Simeon Noul Teolog:„Nu doar să cer iertare de la cei care i-am întristat și i-am supărat eu, ci să mă apropii cu compasiune și înțelegere de cei ce m-au supărat pe mine. Altfel, nu mă pot împărtăși.”

„Împotriva fiecărui gând pe care nu-l doriți, să zice-ți:„Doamne, Iisuse...Doamne, Iisuse...Doamne Iisuse Hristoase...” După trei rostiri trec toate.”

„Să ziceți neîncetat: „Doamne Iisuse Hristoase, luminează-mi întunericul!”, așa încât Acela vă va lumina să vedeți ce trebuie să spunți și să gîndiți.”

via email

Ana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...