Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

luni, 25 iulie 2011

{ Biryani }

Biryani de pui

Cateodata ma apuca experimentele... o fi rau, o fi bine,n-am habar, cert e ca,desi unele dintre mancarurile noi au gust bun si ne plac,pana la urma ajung la concluzia ca tot cele clasice si stiute de mine de la mama sunt mai bune.
Nu acelasi lucru s-a intamplat cu acest biryani de pui.
A fost extraordinar de bun,in ciuda reticentei mele initiale vazand atata droaie de condimente,unele pe care nu as fi crezut niciodata ca le putem asocia cu puiul, ci ma degraba cu deserturile- cum ar fi cardamonul,de exemplu.

Reteta zice asa: se poate face acest fel de mancare cu piept de pui, pulpe sau aripi, eu am ales sa il fac cu piept de pui: unul mai mare si inca o jumatate.
Carnea se taie in bucatii medii si peste ea punem condimente: o lingurita de garam masala, una de menta uscata, una de pudra de cardamon, una de curry, una de curcuma,una de sare si jumatate de lingurita de sofran. Apoi seminte de cumin, 2 foi de dafin, cuisoare ( eu nu am pus ca nu le suport deloc) si un bat de scortisoara.
Peste toata treaba asta se toarna apoi o cutie mare cu iaurt simplu si se acopera bolul cu folie alimentara si se da la frigider, la marinat, pentru doua ore.

Biryani de pui


In acest timp se face un sos racoritor din smantana,sare piper,menta uscata, cardamon si un strop de ulei de masline. Pe care eu am gresit si l-am pus peste biryani in timp ce se gatea,si am inteles apoi ca se pune in farfurie dupa ce acesta este gata gatit.
In fine,de aceea are acest aspect smantanos si nu uscat cum trebuia sa iara biryani, dar reteta era destul de neclara, bucatarul e  eliptic :D

Orezul basmati se fierbe 3 minute fix dupa ce apa da in clocot. Se fierbe doar pe jumatate, apoi se scurge apa din el, se amesteca cu un ardei rosu, o jumatate de ardei verde, o jumatate de rosie taiata cubulete si 2 catei de usturoi tocati marunt.
Se pune apoi orezul peste pui, se stropeste cu apa rece se pune capac peste cratita si se lasa la gatit 30 de minute fix.

Nu as fi crezut in veci ca voi manca ceva cu atatea condimente, dar a fost o explozie de gusturi si arome.
Am facut si o salata de castraveti cu otet si a fost delicios totul!

Biryani de pui


Nu stiu cat de des voi gati biryani de pui, dar de bun - e bun, Asta e clar!
Pofta buna!

Ana

6 comentarii:

  1. Ana, esti tare curajoasa sa testezi astfel de retete. Eu nu am curaj, inca. :D Pozele arata foarte bine, mi se face pofta de ceva bun.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc, scumpo! De fapt se spune asa: mananci tu,si daca nu latri,mananc si eu :)))))))))))))) PUPICI

    RăspundețiȘtergere
  3. E apetisant . Cam sofisticat pentru modul meu de a găti. Felicitări bucătarului:)

    RăspundețiȘtergere
  4. cam sofisticat si pt mine,draga mea :) Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. EU ador complicoseniiel!! ador biryani si toate condimentele care-l implica!! eu pun clar si cuisoare.. ca-s in love cu ele.. Deci 10 + de la mine! acum vreau si eu o portie.. imi dai ?? :) Pup

    RăspundețiȘtergere
  6. da, cu siguranta si cu drag ai o portie :)
    Am vazut pozele de la mare,ce fericit e pustiul si ce jovial! Te pup si eu ,bine ai revenit! ( cu forte proaspete,sunt convinsa! ;)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...