Când viața pare cumplită, fă-ți un ceai și bea-l din cea mai drăguță ceașcă – Arsenie Boca

miercuri, 22 iunie 2011

Cugetare

Nu este totuna a-ţi mânca bucatele cu binecuvântare şi a le mânca fără binecuvântare. Toate bucatele stau pe masa lui Dumnezeu, pe care Însuşi ne-a aşternut-o înainte. Pentru aceea se cuvine să mulţumim lui Dumnezeu, Celui ce ne-a primit în ospeţie şi să cerem binecuvântarea Sa. Bucatele ce au fost binecuvântate sunt mai gustoase şi mai îndestulătoare, în vreme ce bucatele lipsite de binecuvântare sunt fără gust, neîndestulătoare şi vătămătoare trupului.

Odată, Împăratul Teodosie cel Tânăr a ieşit să se preumble în împrejurimile Constantinopolului şi văzând coliba unor monahi, s-a oprit şi a intrat la dânşii. Bătrânul l-a întrebat pe împărat dacă voieşte să guste ceva. „Aş voi”, a răspuns împăratul. Bătrânul a adus înaintea împăratului pâine, untdelemn, sare şi apă. Împăratul a mâncat şi a băut, iar apoi l-a întrebat pe monah:

- „Ştii oare cine sunt eu ?”

- „Ştie Dumnezeu cine eşti”, a răspuns monahul.

- „Eu sunt Împăratul Teodosie”.

Atunci monahul s-a plecat tăcut înaintea împăratului.

Împăratul i-a zis:

- „Eu sunt împărat şi fiu de împărat, dar crede-mă, în toată viaţa mea nu am mâncat nicicând bucate mai gustoase decât cele pe care le-am mâncat astăzi la tine”.

- „Ştii oare de ce ?”, l-a întrebat bătrânul. „Pentru că”, zise el, „noi monahii ne gătim bucatele cu rugăciune şi binecuvântare şi pentru aceea chiar şi hrana cea amară ni se face dulce la gust. La voi însă bucatele se gătesc cu multă osteneală şi nu cereţi binecuvântarea lui Dumnezeu; pentru aceea chiar şi bucatele cele mai gustoase se fac fără gust”.

Sf. Nicolae Velimirovici,

Proloagele de la Ohrida

maci la Bucuresti :)

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...